결재문서

관광불편신고센터 신고사항 처리결과 알림(공사등록번호 2019-0433)

“소비자는 소득공제 40%, 판매자는 수수료 0%” 정답은 제로페이! 서울특별시 수신 수신자참조 (경유) 제목 관광불편신고센터 신고사항 처리결과 알림(공사등록번호 2019-0433) 1. 귀 기관의 무궁한 발전을 기원합니다. 2. 한국관광공사 안내교통팀-342(‘19.6.3)호와 관련으로 귀 공사 관광불편신고센터에 신고된 아래 사항에 대해 조치하고 그 결과를 알려드립니다. 가. 신고내역 2) 신고대상 : 다산콜 (세부내용 붙임참조) 나. 처리내역 1) 처리일자 : ‘19.6.21 (문자전송일) 2) 처리경과 : 120을 통하여 해당 민원인과의 통화내용 등 확인 후 민원인에게 수차례 전화통화를 시도하였으나 전화 미연결로 부득이 문자전송으로 문의사항에 답변함 3) 처리결과 : 신고인으로부터 추가답변 요청 등 후속민원 없음 4) 문자내역 hi, Steven! This is Kang in Seoul city. I'm the authority concerned of 120dasan call center. I called you today but I couldn't touch you. so I'm writing to tell you the answer for your request. I checked your communication with the 120 and heard 120's opinion. I'd like to tell you just what I checked. You gave a call to 120 and asked them to the answer where you should call in emergency. 120 said it was 119. First, There was no errors in this answer. but you said and insisted your friend told it was wrong. I can say 119 takes those jobs in emergency in spite of your friend's mention. so we can't impose the 120 agent on any penalty because she answered rightly. Second, you said she was very rude and said bad manners. Unfortunately this is so hard to verify. That is why it partially depend on person's situation. It can be feeled? and accepted differently on the same answer. I'm sorry to say I couldn't find out apparently she did bad manners. however you felt uneasy of her. if so,? there might be some rudness. and I asked 120 to be more cautious of answering and responding. I'm worried not meet to your expectations. but I hope you consider I ‘ve tried to do my best. Even though you? were not satisfied with my reply, I hope that you understand we have tried to make 120 progressed and won't stop. I'm really pleased to your touch. please don't hesitate to contact us. Sincerely, Mr. Kang. 붙임 : 1. 문자전송 화면 1부. 2. 신고내용 및 신고인원문 각 1부. 끝. 서 울 특 별 시 장 수신자 한국관광공사사장,(안내교통팀) 주무관 강연태 민원기획팀장 박성규 시민봉사담당관 09/16 정경숙 협조자 시행 시민봉사담당관-22297 ( ) 접수 ( ) 우 04524 서울특별시 중구 세종대로 110 (태평로1가) / www.seoul.go.kr 전화 02-2133-6542 /전송 02-2133-0789 / ytcorea@seoul.go.kr / 부분공개(6 7)

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관광불편신고센터 신고사항 처리결과 알림(공사등록번호 2019-0433) - 문서정보 : 기관명, 부서명, 문서번호, 생산일자, 공개구분, 보존기간, 작성자(전화번호), 관리번호, 분류정보
기관명 서울시 부서명 시민소통기획관 시민봉사담당관
문서번호 시민봉사담당관-22297 생산일자 2019-09-16
공개구분 부분공개 보존기간 3년
작성자(전화번호) 강연태 (02-2133-6542) 관리번호 D0000038141136
분류정보 행정 > 일반행정지원 > 과공통일반사무 > 일반관리(서무) > 일반업무관리같은 분류 문서보기
이용조건Creative Comoons License(저작자표시-변경금지) 3.0 마크